Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Έναρξη θερινού προγράμματος "Ζω για να αισθάνομαι - Τρέφομαι για να ζω"


Το πρόγραμμα ¨Ζω για να αισθάνομαι – Τρέφομαι για να ζω¨ διοργανώνει θερινά βιωματικά εργαστήρια με εκπαιδευτικό – ψυχαγωγικό χαρακτήρα για παιδιά 6 έως 12 ετών και εφήβους 13 έως 18. Από 18 Ιουνίου έως 2 Αυγούστου.
1.       Ήταν ένα μικρό καράβι...
Φανταζόμαστε τους εαυτούς μας κυβερνήτες σε μικρά καραβάκια  που πλέουν στη ζωή. Συνεπιβάτες μας η οικογένεια, οι δάσκαλοι και οι φίλοι. Δένουμε σε λιμάνια, πρόσκαιρα ή μόνιμα,  επιβιβάζοντας συναισθήματα, γνώσεις, ερεθίσματα κι εφόδια για το μελλοντικό ταξίδι.
Ταξιδεύουμε με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως εκείνη της καλύτερης διαχείρισης και κατανόησης των συναισθημάτων μας, του εαυτού μας και των ανθρώπων γύρω μας.
Αφορά παιδιά ηλικίας 6-8 ετών, 9-12 ετών και 13-15 ετών.
Κάθε Τρίτη πρωί.

2.       Λόλα, να ένα μήλο...
Με το αλφαβητάρι της διατροφής μαθαίνουμε πως να φροντίζουμε το Σωματούλη και τη Σωματίνα. Οι φίλοι μας αυτοί χρειάζονται ενέργεια, βιταμίνες κι άλλα θρεπτικά συστατικά για να είναι πάντα υγιής.
Μελετούμε το αλφαβητάρι της διατροφής με στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης της τροφής ως αγαθού, αναγκαίου για τη διατήρηση της υγείας και της ζωής.
Αφορά παιδιά ηλικίας 6-8 ετών, 9-12 ετών και 13-15 ετών.
Κάθε Πέμπτη πρωί.

3.       Οδηγούν οι συνθήκες  τα όνειρα σου;
Κοιτάζοντας μέσα από ένα πρίσμα αισιοδοξίας θα μπορούσες  να αναλογιστείς  τις συνεχείς αλλαγές που χαρακτηρίζουν την εποχή μας ως μια πρόκληση. Μια πρόκληση ικανή να σε κινητοποιήσει  προς την σχεδίαση ενός προσωπικού πλάνου δράσης.
Διερεύνησε  τις επιλογές σου και κατεύθυνε τις δράσεις σου προς την καλύτερη για εσένα διαδρομή. Ανακάλυψε τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου.
Αφορά μαθητές Λυκείου.
Κάθε Παρασκευή απόγευμα.
Κόστος συμμετοχής  στο κάθε πρόγραμμα 12 ευρώ ανά συνάντηση.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στα τηλέφωνα
22850 23242 ή 22850 26539

Υπεύθυνες Προγράμματος
Αγγελική Μαγγιώρου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Ειρήνη Μουστάκα

Ψυχολόγος-Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Σχολικά ενθύμια - αποχαιρετισμός μαθητών Γ' Γυμνασίου


Έτοιμα είναι τα σχολικά ενθύμια που θα δοθούν στους μαθητές της Γ' Γυμνασίου την τελευταία ημέρα των εξετάσεων. Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι σε όλους τους μαθητές και αποχαιρετούμε τα παιδιά της Γ' Γυμνασίου με την ευχή να ζήσουν την μεγαλύτερη περιπέτεια, που δεν είναι άλλη, από τη ζωή που έχουν ονειρευτεί!



Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Προσωπική αξία και κοινωνική ανισότητα


Η μεγάλη σημασία που αποδίδει η κοινωνία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι συνυφασμένη με την κοινωνική άνοδο που παραδοσιακά προσέφεραν τα ακαδημαϊκά πτυχία. Ορισμένοι διερωτώνται γιατί η σημασία αυτή δεν υποχωρεί, αφού η αξία των πτυχίων στην αγορά εργασίας μειώνεται. Θα υποχωρούσε εφόσον υπήρχαν προσφορότεροι εναλλακτικοί δρόμοι για να αποκτήσει κανείς πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Παρά τη μείωση της αποδοτικότητας των πτυχίων σε σχέση με το παρελθόν, οι πιο μακρόχρονες σπουδές και τα «καλύτερα» πτυχία εξακολουθούν να αποτελούν πλεονέκτημα απέναντι σε εκείνους που δεν τα έχουν.

Φέτος, προοίμιο των Πανελληνίων υπήρξε η κινητοποίηση της ΟΛΜΕ και η επίδειξη πυγμής από την πλευρά της κυβέρνησης. Και οι δύο, με διαφορετικό τρόπο, επένδυσαν στην κοινωνική σημασία ενός θεσμού στο πλαίσιο του οποίου «παίζεται το μέλλον» των νέων. Στο σημείωμα αυτό προσπαθώ να αναδείξω την κοινωνική λειτουργία των Πανελληνίων, η οποία δεν έχει ποτέ καταστεί ξεκάθαρο πολιτικό διακύβευμα, αν εξαιρέσουμε τα στενά όρια του ακαδημαϊκού χώρου.

Οι εκπαιδευτικές διαδικασίες έχουν διπλό κοινωνικό ρόλο. Αφενός εφοδιάζουν τα άτομα με γνώσεις, δεξιότητες, κριτική σκέψη κ.ά. Αφετέρου αξιολογούν διαρκώς τους μαθητές και έτσι τους κατευθύνουν σε πορείες που σε μεγάλο βαθμό προδιαγράφουν το εργασιακό και, άρα, το κοινωνικό τους μέλλον. Οι Πανελλήνιες αποτελούν κομβικό σημείο αυτής της αξιολόγησης. Το ερώτημα είναι σε ποιο βαθμό τα αποτελέσματά τους είναι κοινωνικά δίκαια και, με την έννοια αυτή, ποιες οι ευκαιρίες που προσφέρουν για κοινωνική κινητικότητα στους μαθητές ανεξάρτητα από την κοινωνική τους προέλευση.

Η κυρίαρχη αντίληψη θέλει τις εκπαιδευτικές επιδόσεις να είναι συνώνυμες με την προσωπική αξία κάθε μαθητή έξω από κοινωνικούς προσδιορισμούς και να αντανακλά τις ικανότητες και την εργατικότητά του. Αν αυτό ίσχυε πραγματικά, η σύνθεση του φοιτητικού πληθυσμού θα έπρεπε να είναι ανεξάρτητη της κοινωνικής προέλευσης, δηλαδή κάθε κοινωνικό στρώμα θα αντιπροσωπευόταν ανάλογα με το ποσοστό του στο σύνολο του πληθυσμού.

Από μια δουλειά σε εξέλιξη (σε συνεργασία με τους Α. Χατζηγιάννη, Σ. Σπυρέλλη, Α. Καπέλλα και Δ. Βαλάση), όπου αναλύονται και αποτιμώνται οι παράγοντες που διαμορφώνουν την κοινωνικά άνιση φυσιογνωμία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προκύπτει ότι οι υποψήφιοι με γονείς υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου έχουν υπερτετραπλάσιες πιθανότητες από τον μέσο υποψήφιο να εισαχθούν σε Τμήμα ΑΕΙ της πλέον περιζήτητης ομάδας και σχεδόν 34 φορές περισσότερες από εκείνους που οι γονείς τους ολοκλήρωσαν το πολύ τη στοιχειώδη εκπαίδευση. Η κοινωνική ανισότητα στην πρόσβαση μειώνεται όσο μειώνεται και η κοινωνική ζήτηση των σχολών και τμημάτων. Η ζήτηση αυτή αντανακλάται και στην απαιτούμενη εκπαιδευτική επίδοση: Με τα δεδομένα του 2005, ο μέσος βαθμός εισαγωγής στα τμήματα πολύ υψηλής ζήτησης ήταν 1.837 μόρια και μειωνόταν σταδιακά για να φτάσει τα 1.017 στα πολύ χαμηλής ζήτησης.

Οι εκπαιδευτικές επιδόσεις αναπαράγουν, συνεπώς, την κοινωνική ανισότητα εμφανίζοντάς την ως αποτέλεσμα της προσωπικής αξίας των μαθητών και με αυτό τον τρόπο τη νομιμοποιούν.


Περί ίσων ευκαιριών

Ο κυρίαρχος λόγος προσπαθεί να μετατρέψει την κοινωνική δικαιοσύνη από αίτημα ισότητας σε αίτημα ίσων ευκαιριών. Αν υπάρχουν ίσες ευκαιρίες, έστω και θεωρητικά, δικαιολογείται η κοινωνική ανισότητα ως επίπτωση της διαφορετικής ικανότητας των ατόμων να τις εκμεταλλευθούν. Στην πραγματικότητα, βέβαια, οι κοινωνίες μας βρίσκονται πολύ μακριά από συνθήκες ίσων ευκαιριών. Και αυτό συμβαίνει επειδή η ισότητα και η κοινωνική δικαιοσύνη αποτελούν προϋπόθεση των ίσων ευκαιριών και όχι το αντίστροφο.
______
  * Ο κ. Θωμάς Μαλούτας είναι καθηγητής Κοινωνικής Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ).
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com


Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Μαθήματα Ζωής από τον ψυχαναλυτή Ματθαίο Γιωσαφάτ TEDx Athens 2012



Ο Ματθαίος Γιωσαφάτ, σε αυτή την πολύ ξεχωριστή του ομιλία στο TEDxAthens 2012, μας κάλεσε να δούμε την κρίση σαν μια ευκαιρία για να αλλάξουμε όλα αυτά που μας μπλοκάρουν και μας φέρνουν πίσω ως κοινωνία.

Μόνο όταν δίνεις κάτι πίσω στην κοινωνία στην οποία ζεις και αναπτύσσεσαι μπορείς να νιώθεις ικανοποιημένος και ευτυχής. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε ο ένας με τον άλλο, ως ομάδα και όχι ως μονάδα. Να μαθαίνουμε να λειτουργούμε μέσα στο σύνολο, να ανεχόμαστε, να εκφραζόμαστε και να μοιραζόμαστε…

Ο κος Γιωσαφάτ μας μίλησε ακόμα για τον σημαντικό και καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εμπειρίες της παιδικής μας ηλικίας για τη συμπεριφορά μας ως ενήλικες και πρότεινε την καθιέρωση “Μαθημάτων Ζωής” στα σχολεία έτσι ώστε τα παιδιά από μικρή ηλικία να μπορέσουν να ανακαλύψουν την ασυνείδητη πλευρά του εαυτού τους και να αντιληφθούν τον κόσμο όπως θα έπρεπε να είναι.