Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Κύκλος μαθημάτων Σύγχρονου Χορού - Θεατρικής Έκφρασης / Σωματικού Θεάτρου


Ο Σύλλογος γονέων & κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Νάξου έλαβε και κοινοποιεί στους γονείς και μαθητές του σχολείου μας την παρακάτω πρόταση – προσφορά:

ΚΥΚΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΞΑΜΗΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ –ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ/ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Υπεύθυνες Προγράμματος: Σοφία Πολυκρέτη, Μαργαρίτα Τσίγκου

Στη δύσκολη εποχή που ζούμε, έχουμε ανάγκη τη δημιουργική αξιοποίηση του πολύτιμου χρόνου μας. Και εν καιρώ κρίσης, δεν παύει πρωταρχικό ρόλο να έχει η καλλιέργεια πνεύματος-σώματος των παιδιών και εφήβων, που είναι το μέλλον της κοινωνίας που ζούμε.

Απευθυνόμαστε λοιπόν, σε γονείς που ενδιαφέρονται να αξιοποιηθεί δημιουργικά και καλλιτεχνικά ο χρόνος των παιδιών τους.

Η πρόταση μας  για  πεντάμηνο κύκλο μαθημάτων (χορού και θεάτρου), έχει πρωταρχικό στόχο την ποιοτική προσφορά μέσω της τέχνης, ώστε να συμβάλλουμε στην αφύπνιση  της κοινωνίας της Νάξου και των παιδιών-εφήβων της, ακούραστα με πίστη και αισιοδοξία.

Υπηρετώντας με αγάπη την τέχνη, με στόχο την καλλιέργεια πνεύματος-σώματος και των εκφραστικών δυνατοτήτων τους, ενεργοποιώντας την αυτοπεποίθηση των παιδιών σε πλαίσιο καλής συνεργασίας και επικοινωνίας ,απαντάμε στην κρίση και στη δύσκολη εποχή που ζούμε μέσω της τέχνης και με τη δημιουργία  πετυχαίνουμε αναμφισβήτητα την καλύτερη και ποιοτικότερη ζωή.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ : ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014 - ΜΑΪΟΣ 2014

5 ΩΡΕΣ ΜΗΝΙΑΙΩΣ - ΚΑΘΕ 2ο ΣΑΒΒΑΤΟ 12.30 μμ -15.00 μμ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ (ανά άτομο), 5 ΜΗΝΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ :100 ΕΥΡΩ  (με ΦΠΑ και απόδειξη)

Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ.698 7802608 (Σ.Πολυκρέτη)

Συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της πολιτιστικής ζωής του τόπου μας,
με αρωγό την τέχνη ,ελπίζουμε  στον στόχο της δημιουργίας /σύσταση της πρώτης
χοροθεατρικής ομάδας εφήβων του 1ου Γυμνασίου της Νάξου.
  
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
  
Σοφία Πολυκρέτη
Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Επιμορφώτρια σεμιναρίων ΝΕΛΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ(Σύρος-Νάξος)
Συντονίστρια σεμιναρίων εκπαιδευτικών Α θμιας εκπαίδευσης Σύρου
Σπουδές στην ομάδα πολιτισμού "ΜΟΡΦΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ",σύστημα orff, χοροθεραπεία ,αγωγή λόγου, σκηνοθεσία/οργάνωση χοροθεατρικών παραστάσεων, θέατρο κούκλας
Ειδική Αγωγή
Απόφοιτη Κ.Ε.Σ. ΑΝΙΜΑ
Διευθύνουσα/Εμψυχώτρια θεατρικού εργαστηρίου (Σύρος)
Συνεργασία με τη Σχολή Χορού Motus Dance Studio Χώρα/Νάξου(διδασκαλία σε ομάδες )
Διδασκαλία/Επιμόρφωση ομάδων εκπαιδευτικών-παιδαγωγών (Αθήνα)
  
Μαργαρίτα Τσίγκου
Σπούδασε χορό στο University of Surrey στην Αγγλία (BA in Dance and Culture). Εκεί παράλληλα με τις σπουδές της παρακολούθησε σεμινάρια διαφορετικών τεχνικών σύγχρονου χορού, χοροθεάτρου και χορογραφίας και χόρεψε με αρκετές ομάδες σύγχρονου χορού. Αφήνοντας την Αγγλία, συνεργάζεται με τον θεατρικό οργανισμό Κύπρου ως χορογράφος και επιστρέφοντας πια στην Αθήνα κάνει δικές της ανεξάρτητες δουλειές. Ως δασκάλα χορού, συνεργάζεται με το Κολλέγιο Αθηνών, με σχολές θεάτρου, χορού και νηπιαγωγεία. Τελικά παίρνει τη μεγάλη απόφαση να έρθει στη Νάξο όπου χορογραφεί για δυο συνεχόμενα χρόνια για τα Μεθυδότεια και για το Φεστιβάλ Χορού στον Κυνίδαρο. Η μεγάλη της αγάπη για το χορό την οδηγεί στο να ανοίξει το Μοtus Dance Studio όπου προσπαθεί, σε καθημερινή βάση πια, να μυήσει τους Ναξιώτες στα μυστικά του χορού.

Ευχαριστίες στους ομιλητές της ημερίδας "ΕΦΗΒΟΙ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ"


Το Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων & κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Νάξου εκφράζει τις ευχαριστίες του προς τους ομιλητές:

  • Ειρήνη Μουστάκα (Ψυχολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού)
  • Αγγελική Μαγγιώρου (Διαιτολόγο - Διατροφολόγο)
  • Κλειώ Κουνδουράκη (Ψυχολόγο, Στέλεχος Πρόληψης ΘΗΣΕΑΣ Ν.Κυκλάδων)
  • Κυριακή Μαράκη (Ψυχοθεραπεύτρια μέσω κίνησης και χορού)
  • Σοφία Μανωλά (Καθηγήτρια, Υπεύθυνη για το  μάθημα του ΣΕΠ)
  • Ιωάννη Κόντε (Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποδιευθυντής του ΓΕΛ Νάξου)
  • Φλώρα Κούκλη (Ψυχολόγος - Κοινωνιολόγος, Πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας και ειδική σε θέματα προσλήψεων, εκπαίδευσης & ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού)


για τη συμμετοχή τους στην ημερίδα "ΕΦΗΒΟΙ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ" που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013 στο Αμφιθέατρο του 1ου Γυμνασίου Νάξου.
Ευχαριστούμε επίσης τα ΜΜΕ που προέβαλλαν την εκδήλωση αλλά και όλους όσους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας.




Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

Πρόγραμμα Ημερίδας «ΕΦΗΒΟΙ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ»



Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013 - Αμφιθέατρο 1ου Γυμνασίου Νάξου

Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α



10:30 - 11:30
11:30 - 12:30
12:30 - 13:30
Workshops (Βιωματικές δραστηριότητες) ομάδων μαθητών 
Υπεύθυνες: Ε.Μουστάκα - Α.Μαγγιώρου
με θέμα τη διατροφή
με θέμα το συναίσθημα
με θέμα τον επαγγελματικό προσανατολισμό
(πληροφορίες - δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ.694 555 2925)
16:00

 Χαιρετισμός από την πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Νάξου, κα Σταματούλα Κατσούλη
1η Θεματική Ενότητα
16:15 – 16:45
«Ανάπτυξη & Συμπεριφορά εφήβου & παιδιού»
Ειρήνη Μουστάκα,Ψυχολόγος – Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, Αγγελική Μαγγιώρου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
16:45 – 17:15
«Ακούγοντας τους Εφήβους»
Κλειώ Κουνδουράκη, Ψυχολόγος – Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ΘΗΣΕΑΣ Ν.Κυκλάδων 
17:15 – 17:45
«Το άγχος στην εφηβεία»
Κυριακή Μαράκη, Ψυχοθεραπεύτρια μέσω κίνησης & χορού

2η Θεματική Ενότητα
18:00 – 18:10
«Οι Αλλαγές στο Γυμνάσιο»
Σοφία Μανωλά, καθηγήτρια στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου, υπεύθυνη για το μάθημα του Σ.Ε.Π.
18:10 – 18:40
«Δρόμοι μετά το Γυμνάσιο»
Γιάννης Κόντες, Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποδιευθυντής του ΓΕΛ Νάξου
18:45 – 19:15
«Επαγγελματικός Προσανατολισμός ή Προσανατολισμός Ζωής;»
Φλώρα Κούκλη, Ψυχολόγος – Κοινωνιολόγος, Πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας & Ειδική σε θέματα προσλήψεων, εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού
Κλήρωση 2 Ψυχομετρικών Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε παρόντες μαθητές


Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Ημερίδα με θέμα: «ΕΦΗΒΟΙ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ»



Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Νάξου διοργανώνει Ημερίδα με θέμα «Έφηβοι & Προβληματισμοί» στο Αμφιθέατρο του 1ου Γυμνασίου Νάξου στις 24 Νοεμβρίου 2013, ημέρα Κυριακή και ώρα 16:00 – 20:00.

Τις ομιλίες της ημερίδας θα  παρουσιάσουν πρόσωπα από το χώρο της εκπαίδευσης, της ψυχικής υγείας και της διατροφής που δέχτηκαν να μας μιλήσουν εθελοντικά

  • Γιάννης Κόντε, Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Υποδιευθυντής του ΓΕΛ Νάξου  «Δρόμοι μετά το Γυμνάσιο»
  • Σοφία Μανωλά, καθηγήτρια Μ.Ε. στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου, υπεύθυνη για το μάθημα του ΣΕΠ «Αλλαγές στο Γυμνάσιο»
  • Φλώρα Κούκλη, ψυχολόγος – κοινωνιολόγος, πιστοποιημένη σύμβουλος επαγγελματικής σταδιοδρομίας & ειδική σε θέματα προσλήψεων, εκπαίδευσης και ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού «Επαγγελματικός προσανατολισμός ή προσανατολισμός ζωής;»
  • Ειρήνη Μουστάκα, ψυχολόγος – σύμβουλος ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού, Αγγελική Μαγγιώρου, διαιτολόγος – διατροφολόγος «Ανάπτυξη και συμπεριφορά παιδιού και εφήβου»
  • Κλειώ Κουνδουράκη, ψυχολόγος - στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ΘΗΣΕΑΣ Νομού Κυκλάδων «Ακούγοντας τους εφήβους»
  • Κυριακή Μαράκη, ψυχοθεραπεύτρια μέσω κίνησης και χορού «Το άγχος στην εφηβική ηλικία»

Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν Workshops (βιωματικές δραστηριότητες) σε ομάδες μαθητών με θέματα που αφορούν τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, τη διατροφή και το συναίσθημα.

Η Ημερίδα απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία, με στόχο:
  • Να βοηθήσει στην κατανόηση της συμπεριφοράς του εφήβου
  • Να ενημερώσει για τις επιλογές του μαθητή μετά το Γυμνάσιο αλλά και να πληροφορήσει για τον επαγγελματικό προσανατολισμό του

Η είσοδος είναι ελεύθερη


Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Διάλεξη με θέμα "Το φως στην Κβαντομηχανική & ο χρόνος στην σχετικότητα"




Λάβαμε την παρακάτω πρόσκληση και σας προτείνουμε να παρακολουθήσετε αυτή την ενδιαφέρουσα διάλεξη από το συντοπίτη μας κ. Λεονάρδο Χατζηανδρέου.

To παράρτημα Νάξου της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος & ο Σύλλογος Γυναικών Νάξου διοργανώνει την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013 στις 8 μ.μ. στο Αμφιθέατρο «Ι.Καμπανέλλης» εκλαϊκευμένη διάλεξη του Λεονάρδου Χατζηανδρέου, Πυρηνικού Φυσικού με θέμα: «Το φως στην Κβαντομηχανική & ο χρόνος στην σχετικότητα»
Η εκλαϊκευμένη διάλεξη για το φως & το χρόνο στον Αϊνστάιν γίνεται στα πλαίσια μιας σειράς Διαλέξεων του Λ.Χατζηανδρέου με θέμα: «Σημαντικά Συμπαντικά».

Θα ακολουθήσει συζήτηση για την πορεία & δράση του παραρτήματος Αστρονομίας & Διαστήματος της Νάξου.

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

Εθισμός: Όταν το διαδίκτυο υποκαθιστά τη ζωή μας



Η αγαπημένη συνήθεια αρκετών από εμάς εσχάτως, έχει να κάνει με την ενασχόληση με το νέο μας, έξυπνο κινητό, τα προγράμματα και τις δυνατότητές του και, φυσικά, το διαδίκτυο. Η διάδοση του μέσου, που λέγεται ίντερνετ, λαμβάνει καθημερινά όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, ακολουθώντας μας σε κάθε βήμα. Άλλοτε, ως εργαλείο, απαραίτητο για τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς μας, και άλλοτε, ως μέσο, που έρχεται να την παραγκωνίσει, υποκαθιστώντας πραγματικές μας ανάγκες, όπως η επικοινωνία με τον κοινωνικό μας περίγυρο και η άσκηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, ορισμένες φορές ακόμα και βασικών αναγκών, όπως η διατροφή.

Κι όταν μιλάμε για εθισμό, εννοούμε την υπερβολική χρήση του διαδικτύου, σε σημείο να παρεμβαίνει στην προσωπική μας ζωή. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, κυρίως παιδιών και εφήβων, που δαπανούν υπερβολικά πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, παίζοντας ηλεκτρονικά-διαδικτυακά παιχνίδια, μιλώντας διαδικτυακά σε δωμάτια συνομιλιών ή σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Ο ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της διαταραχής εθισμού στο διαίκτυο, Κωνσταντίνος Σιώμος, λέει πως ο εθισμός στο διαδίκτυο αφορά σε μία σειρά συμπτωμάτων και συμπεριφορών, που δεν σχετίζονται αποκλειστικά με το πόσο χρόνο χρησιμοποιεί κάποιος το μέσο.

“Ο χρήστης εξιδανικεύει το μέσο. Το χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο χρόνο για να νιώσει ικανοποίηση. Όταν προσπαθεί να περιορίσει τη χρήση, νιώθει ευερεθιστότητα και εκνευρισμό. Υπάρχουν συγκεκριμένες συνέπειες, που αφορούν στην παραμέληση της εργασίας, των διαπροσωπικών σχέσεων. Σε υψηλό επίπεδο, έρχονται η κατάθλιψη, οι αγχώδεις διαταραχές, η αγοραφοβία κλπ.

Συμπτώματα στις μικρότερες ηλικίες
Στις μικρότερες, κυρίως, ηλικίες, εμφανίζεται ελλειμματική προσοχή και διαταραχή προσωπικότητας. Όταν υπάρχουν όλα αυτά τα συμπτώματα για χρονικό διάστημα πάνω από έξι μήνες, τότε μιλάμε για διαταραχή εθισμού του διαδικτύου, η διάγνωση της οποία πρέπει να δίνεται από ψυχίατρο ή από παιδοψυχίατρο, όταν πρόκειται για παιδί, οι οποίοι θα έχουν μία γνώση της διαταραχής”, εξηγεί.
Όπως επισημαίνει, το ότι έχουμε ένα κινητό με σύνδεση στο διαδίκτυο, σημαίνει ότι έχουμε το μέσο ανά πάσα στιγμή δίπλα μας.

“Θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση για να διαχειριστούμε τη χρήση. Το ίντερνετ πολύ σύντομα θα το έχουμε στα έξυπνα γυαλιά, που θα κυκλοφορήσουν, με ιδιαίτερα διαδραστικό και ελκυστικό το περιβάλλον για το χρήστη. Το διαδίκτυο μέσω του κινητού έφερε ουσιαστικά το να είμαστε διαθέσιμοι 24 ώρες το 24ωρο για επαγγελματικούς λόγους, με δεδομένο ότι παλαιότερα η εργασία μας περιοριζόταν στο οκτάωρο”.

Το ίντερνετ ως μέσο ‘διαφυγής’
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι κάποιοι άνθρωποι κολλάνε ευκολότερα απ’ ό,τι κάποιοι άλλοι. “Υπάρχει μία κατηγορία, η οποία βλέπει το ίντερνετ ως μέσο διαφυγής από μία στενάχωρη κατάσταση ή κάτι που πρέπει να γίνει, και έτσι μετατρέπεται σε συνήθεια με τον καιρό”, συμπληρώνει.

Οι τελευταίες έρευνες διεθνώς δείχνουν ότι, όσο αυξάνεται η χρήση του διαδικτύου, αυξάνεται και ο εθισμός. Μία πρόσφατη εξ’ αυτών έδειξε ότι στην περιοχή της Θεσσαλίας, την πενταετία 2006 – 2011, από το 67% χρήσης του ίντερνετ από έφηβους της περιοχής, το 2011 το ποσοστό εκτοξεύτηκε στο 99%.

Από το 6% για το ίδιο διάστημα, διπλασιάστηκε, φθάνοντας στο 12% το 2011. Σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες με αντίστοιχες μεθόδους μέτρησης, η Ελλάδα κατέχει τα πρωτεία εθισμού, ειδικά σε ακριτικές περιοχές, όπως η Κως, με ποσοστό 23%, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επίσημο παιδοψυχιατρικό περιοδικό το 2012, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη με βάση το πανεπιστήμιο της Καρολίνας ήταν στο 4,4%.”

Υποστηρίζει δε ότι οι επαρχιακές περιοχές ευνοούν το φαινόμενο. “Μία εξήγηση είναι ότι οι έρευνες, που πραγματοποιήθηκαν στις ακριτικές περιοχές, έγιναν κατά τους χειμερινούς μήνες. Το καλοκαίρι, με την τουριστική δραστηριότητα, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Το χειμώνα, όμως, είναι μεγαλύτερο το ποσοστό απομόνωσης”.

Οι μισοί το παραδέχονται οι άλλοι μισοί αρνούνται να αλλάξουν τις συνήθειές τους
Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες ψυχικές ασθένειες, το ποσοστό αποδοχής – παραδοχής και η προσπάθεια αντιμετώπισης διαφέρουν.

“Οι μισοί αντιλαμβάνονται ότι κάτι δεν πάει καλά και θέλουν να βοηθηθούν. Υπάρχουν οι θετικές περιπτώσεις, που – αν μπουν σε πρόγραμμα συμβουλευτικής καθοδήγησης – μπορούν να βοηθηθούν σοβαρά. Οι άλλες μισές, που μπορεί να συνδυάζονται και με άλλη ψυχική διαταραχή, δεν αναγνωρίζουν το πρόβλημα και είναι δύσκολο να ζητήσουν βοήθεια. Συνήθως, το οικογενειακό περιβάλλον προτρέπει τα άτομα αυτά να μπουν σε θεραπευτική διαδικασία. Παρόλ’ αυτά, όμως, μεγάλο ποσοστό εξ’ αυτών δεν θέλει να αλλάξει τη συνήθεια και αποφεύγει τη θεραπεία”, λέει ο Σιώμος.



Κι αν κάποιοι πιστεύουν ότι ο εθισμός στο διαδίκτυο ουδεμία σχέση έχει με τον εθισμό σε εξαρτησιογόνες ουσίες, μάλλον κάνουν λάθος.
“Ο εθισμός στο διαδίκτυο μπορεί κατά περίπτωση να μας οδηγήσει σε αλκοολισμό, ναρκωτικά ή άλλες μορφές εξαρτήσεων”, αναφέρει ο πρόεδρος της Εταιρείας Μελέτης Εθισμού στο Διαδίκτυο.
Σε ό, τι αφορά τις μικρότερες ηλικίες, το πρώτο πράγμα, που βλέπει ένας γονέας,  είναι η προοδευτική ή απότομη πτώση στη σχολική επίδοση του μαθητή. “Ένα παιδί, που παίζει βιντεοπαιχνίδια, βυθίζεται στο εικονικό περιβάλλον. Η ροή του παιχνιδιού το αποστασιοποιεί από την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα άλλες δραστηριότητες να μένουν πάρα πολύ πίσω. Οι ίδιοι οι γονείς δεν πρέπει να είναι φοβικοί με τις νέες τεχνολογίες. Καλό είναι να γνωρίζουν και οι ίδιοι, γεφυρώνοντας το χάσμα, που τυχόν υπάρχει”.

Προτείνει, μάλιστα, στους γονείς να εντάξουν στο πρόγραμμα των παιδιών εναλλακτικές μορφές ψυχαγωγίας πέρα από την ηλεκτρονική, που είναι η εύκολη λύση, αλλά και να τεθούν όρια στη χρήση του μέσου. “Το εύκολο θύμα πηγαίνει μαζί με την άγνοια. Όταν υπάρχει γνωστικό έλλειμμα, είμαστε πιο εύκολα θύματα. Ένα παιδάκι μικρής ηλικίας είναι πολύ πιο επιρρεπές στο να δοκιμάσει διάφορα πράγματα”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Δεδομένου ότι τα όρια μεταξύ απλής ενασχόλησης και εθισμού είναι αρκετά λεπτά, το διαδίκτυο δεν παύει να αποτελεί – εκτός από απαραίτητο εργαλείο – και μία απειλή σε κάποιες των περιπτώσεων, για όσους δεν φροντίσουν να θέσουν όρια στη χρήση του. Στο πλαίσιο αυτό, η ενημέρωση και η γνώση του αντικειμένου μπορεί να βοηθήσει να αποφύγουμε αρκετές κακοτοπιές.

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

Μεταβολές σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2014-2015


Το υπουργείο Παιδείας με σημερινή εγκύκλιο, (Δειτε εδώ την εγκύκλιο) ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει στις προβλεπόμενες από την εκπαιδευτική νομοθεσία μεταβολές (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμοί και μετατροπές) σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-15 με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών της χώρας.
Εκτός από τις οδηγίες προς τους υπεύθυνους που καλούνται να διατυπώσουν σύντομα τις προτάσεις τους, αναφέρεται ότι "είναι καλό να εξασφαλίζεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για τη διατύπωση της καλύτερης δυνατής εκπαιδευτικής πρότασης προς όφελος των μαθητών και της εκπαίδευσης και την αποφυγή των εκ των υστέρων διαμαρτυριών". Αυτή η διατύπωση πρέπει να μας προβληματίσει και να είμαστε σε εγρήγορση ώστε να είμαστε βέβαιοι πως οι αλλαγές που δρομολογούνται θα είναι προς όφελος των παιδιών μας. 

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Προαγωγή μετ' εμποδίων


Ο υποψήφιος μπορεί να επιλέξει τις σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου. Η επιλογή αυτή πρέπει να γίνει στην αρχή της Γ' Λυκείου

Η πρώτη σημαντική αλλαγή είναι ο περιορισμός των επιστημονικών πεδίων που μπορούν να επιλέξουν οι υποψήφιοι. Με τη σημερινή δομή του Λυκείου ένας υποψήφιος της θετικής κατεύθυνσης μπορεί να δηλώσει και τις ιατρικές σχολές και τις πολυτεχνικές, με όποια σειρά επιθυμεί. Αντίστοιχα ένας υποψήφιος από τη θεωρητική κατεύθυνση μπορεί να δηλώσει τις Παιδαγωγικές σχολές και τη Νομική. Η δυνατότητα αυτή στο Νέο Λύκειο δεν υπάρχει.


Ο υποψήφιος μπορεί να επιλέξει τις σχολές ενός μόνο επιστημονικού πεδίου. Η επιλογή αυτή πρέπει να γίνει στην αρχή της Γ' Λυκείου, μαζί με την επιλογή των μαθημάτων της ομάδας προσανατολισμού που θα παρακολουθήσει.

Οι υποψήφιοι για τις Ιατρικές σχολές θα πρέπει να επιλέξουν τα μαθήματα προσανατολισμού Βιολογία, Φυσική και Χημεία, ενώ οι υποψήφιοι για τις Πολυτεχνικές σχολές θα επιλέξουν Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία.

Είναι αυτονόητο ότι όσοι δεν έχουν διδαχθεί Βιολογία δεν μπορούν να δηλώσουν τις Ιατρικές σχολές και όσοι δεν έχουν διδαχθεί Μαθηματικά δεν μπορούν να επιλέξουν τις Πολυτεχνικές σχολές.
Όμοια, οι υποψήφιοι για τις νομικές σχολές εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα από τους υποψηφίους των Παιδαγωγικών σχολών, άρα θα επιλέξουν ένα από τα δύο, αφού δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και των δύο ομάδων προσανατολισμού.

Η πρόταση αυτή προωθείται με σκοπό να λυθεί το παράδοξο να θέλει κάποιος να εισαχθεί στην Ιατρική και να βρίσκεται στο Πολυτεχνείο ή στα Οικονομικά.

Βέβαια, έτσι θα δημιουργηθεί το πρόβλημα της συσσώρευσης αριστούχων στον προθάλαμο των Ιατρικών σχολών, αλλά και σε άλλες σχολές, αφού υπάρχει ανισορροπία στον αριθμό των τμημάτων που περιλαμβάνει το κάθε επιστημονικό πεδίο - από 19 μέχρι 200 τμήματα. Βέβαια, η κατανομή των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία δεν έχει γίνει από το υπουργείο Παιδείας. Υποθέτουμε την κατανομή από το όνομα των επιστημονικών πεδίων και το επιστημονικό αντικείμενο των τμημάτων.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι η δυσκολία μετάβασης από τη μία τάξη του Γενικού Λυκείου στην άλλη. Οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης δυσκολεύουν πολύ, πράγμα που θα δημιουργήσει πρόβλημα στους αδύνατους μαθητές, αλλά και σε όσους, ενώ είναι καλοί και συνεπείς μαθητές, υστερούν σε ένα μάθημα.

Μπορεί, για παράδειγμα, να υπάρξει μαθητής με μέσο όρο πάνω από 19 και μεγάλη αδυναμία στα Μαθηματικά. Αν αυτός ο μαθητής έχει 9 στην Άλγεβρα, θα μείνει μετεξεταστέος στην Άλγεβρα για τον Σεπτέμβριο. Παλαιότερα υπήρχε πρόνοια για τους μαθητές που αποδεδειγμένα ήταν καλοί (είχαν γενικό μέσο όρο πάνω από 13) να μπορούν να προάγονται στην επόμενη τάξη ενώ σε ένα έως δύο μαθήματα είχαν βαθμό κάτω από τη βάση.

Το ζήτημα με το Νέο Λύκειο είναι ότι βάζει φραγμούς στους μαθητές: περιορίζει τις επιλογές στους καλούς και εξοβελίζει τους αδύνατους. Πρόκειται για ένα Λύκειο που δεν ενδιαφέρεται να αναπτύξει την προσωπικότητα του μαθητή, αλλά να τον βάλει σε στενά καλούπια.

Παραμένει προθάλαμος των ΑΕΙ

Υπεύθυνος: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ εκπαιδευτικός-αναλυτής

Η απεξάρτηση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις αποτελεί για ακόμη μία φορά ένα ζητούμενο που θα μείνει απραγματοποίητο. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι θα συμμετέχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις μόνο όσοι υποψήφιοι το επιθυμούν.

Οι υπόλοιποι μαθητές, που δεν ενδιαφέρονται για σπουδές στις ανώτατες σχολές, θα παίρνουν το απολυτήριο Λυκείου και δεν θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τι θα μαθαίνουν, όμως, στο σχολείο; Ολόκληρη η Γ' Λυκείου είναι αφιερωμένη στην προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι 20 από τις 34 ώρες διδασκαλίας αφιερώνονται στις ομάδες προσανατολισμού.

Στις Ανθρωπιστικές σπουδές οι μαθητές διδάσκονται 10 ώρες την εβδομάδα Αρχαία Ελληνικά (δύο ώρες κάθε μέρα) και στις Θετικές σπουδές διδάσκονται 8 ώρες την εβδομάδα Μαθηματικά. Αυτό είναι πολύ καλό για όσους θα συμμετάσχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά τελείως λάθος για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν απλώς το απολυτήριο Λυκείου. Αυτοί οι μαθητές θα έπρεπε να λαμβάνουν γενική παιδεία χωρίς καμία εξειδίκευση, αφού αυτός είναι ο σκοπός του Λυκείου, ας μην το ξεχνάμε.

Αντίθετα από τις ανάγκες τους και τους σκοπούς του Λυκείου θα εμβαθύνουν σε μαθήματα που πιθανόν να μην τους ενδιαφέρουν, χωρίς κανένα λόγο. Καταρρέει έτσι όλη η φιλολογία για την αυτονόμηση του Λυκείου ως εκπαιδευτικής μονάδας και την παροχή γενικής παιδείας.

Επιπλέον αυτοί οι μαθητές θα δυσκολευτούν να αποκτήσουν το απολυτήριο Λυκείου, αφού η ποσότητα της ύλης που θα διδάσκεται σε τόσες πολλές ώρες θα είναι πολύ μεγάλη και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για ένα μαθητή να πετύχει μέσο όρο 10 σε κάθε μάθημα των ομάδων προσανατολισμού, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την απόκτηση του απολυτηρίου.

Το Γενικό Λύκειο θα απευθύνεται τελικά μόνο σε όσους θα στοχεύουν στη συνέχιση των σπουδών τους στις ανώτατες σχολές.

Δέσμες, όπως πριν από 30 χρόνια...
Μία σύγκριση του νέου συστήματος εισαγωγής στις ανώτατες σχολές και του συστήματος που εφαρμόστηκε πριν από 30 χρόνια και έμεινε στη μνήμη μας ως «σύστημα των δεσμών», δείχνει ότι το νέο σύστημα δεν είναι και τόσο νέο.

Για την ακρίβεια, αποτελεί αναβίωση των δεσμών με μερικές μικροαλλαγές που σκοπό έχουν να βελτιώσουν κάποιες από τις αδυναμίες των... δεσμών.

Μία διαφορά είναι η προσαρμογή της βαθμολογίας των τριών τάξεων του Λυκείου, που έρχεται για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του πληθωρισμού των αριστούχων, που οδήγησε στην κατάργηση της προσμέτρησης της βαθμολογίας του σχολείου από το 1988. Μία άλλη διαφορά είναι η αυτονόμηση των Παιδαγωγικών, που αποτελούν ξεχωριστό επιστημονικό πεδίο, με πολύ λίγα, όμως, τμήματα, που σημαίνει ότι δεν θα προτιμηθεί από τους υποψηφίους.

Τα Παιδαγωγικά, οι Γυμναστικές Ακαδημίες και οι Μουσικές Σχολές ήταν κοινές σε όλες τις δέσμες. Μην εκπλαγείτε αν επανέλθουμε και σε αυτό.

Πόσο μοιάζει το νέο σύστημα εισαγωγής με τις προτάσεις της Διακομματικής Επιτροπής Παιδείας;  Έχει μεγάλες διαφορές, αφού περιορίζεται σημαντικά ο ρόλος των ΑΕΙ στην επιλογή των φοιτητών. Τώρα πια τα ΑΕΙ θα μπορούν να ορίσουν ένα συντελεστή βαρύτητας σε ένα μόνο μάθημα και δεν θα μπορούν να ορίζουν τα μαθήματα στα οποία θα πρέπει να εξεταστεί ο υποψήφιος για την εισαγωγή του, ούτε να θέτουν συντελεστές βαρύτητας σε κάθε μάθημα.

Περιορίζονται οι επιλογές των υποψηφίων στα στενά όρια του ενός και μοναδικού επιστημονικού πεδίου. Καταργείται η ελεύθερη πρόσβαση στα χαμηλόβαθμα τμήματα των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, που είχε προτείνει η Διακομματική Επιτροπή Παιδείας με την έκθεσή της τον Φεβρουάριο του 2012. Καταργώντας τις ελευθερίες επιλογών που έδινε η έκθεση της Διακομματικής Επιτροπής, επιστρέφουμε στο σύστημα των δεσμών, γυρνάμε, δηλαδή, ακριβώς 30 χρόνια πίσω.

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2013

Δράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων την περίοδο Νοέμβριος 2011- Νοέμβριος 2013

  • Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας στους μαθητές με την έναρξη κάθε νέας  χρόνιας και προσφορά δώρων στους τυχερούς των τμημάτων
  • Συμμετοχή στο καρναβάλι 2012 με τους μαθητές του σχολείου
  • Διοργάνωση αποκριάτικων γιορτών  την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς  στον προαύλιο χώρο του σχολείου με προσφορά φαγητού και μουσικής στους μαθητές σε συνεργασία με τα 15μελη
  • Αντικατάσταση των εικόνων του Χριστού στις τάξεις
  • Αγορά σχολικού υλικού. Συγκεκριμένα: ιστορικών χαρτών, γεωμετρικών οργάνων για πίνακα, υποστηρικτικό υλικό για το μάθημα των καλλιτεχνικών
  • Ανακατασκευή βρυσών στον μπροστινό προαύλιο χώρο λόγω επικινδυνότητας αλλά και για αισθητικούς λόγους. Πετροχτίσιμο του χώρου των βρυσών, του πηγαδιού και χώρων του κήπου
  • Αίτηση στο Δήμο για καθαρισμό και δεντροφύτευση του μπροστινού προαυλίου χώρου  και παρακολούθηση του αιτήματος μέχρι την υλοποίησή του
  • Αγορά βιντεοπροβολέα για το αμφιθέατρο του σχολείου για πραγματοποίηση ομιλιών, σχολικών εορτών και προβολή εκπαιδευτικών ταινιών και ντοκιμαντέρ.
  • Παζάρι βιβλίου, χριστουγεννιάτικο και πασχαλινό παζάρι με χειροποίητα δώρα για οικονομική  ενίσχυση οικογενειών του σχολείου
  • Αποκριάτικο χορό σε κλειστή αίθουσα εκδηλώσεων σε συνεργασία με το 15μελες
  • Δωρεά χρημάτων για την τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ' γυμνασίου
  • Αναμνηστικά για τους μαθητές της Γ' γυμνασίου με τη λήξη των σχολικών ετών 2011-2012 και 2012-2013
  • Δημιουργία ιστοσελίδας με ενημερωτικά άρθρα και πληροφορίες για γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς
  • Διοργάνωση δυο ομιλιών με την ψυχολόγο  -συγγραφέα Βικτωρία Πρεκατέ με θέματα: "Αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα παιδιά και προετοιμασία για την επαγγελματική ζωή"  και "Βία στην εφηβεία και αξίες"
  • Έμπρακτη συμπαράσταση στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου, 3ου και 4ου Δημοτικού σχολείου στο θέμα που αφορά τις αμιαντοσκεπες των κτιρίων των σχολείων
  • Δωρεά στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (διπλώματα και τιμητικές πλακέτες) για την αποχαιρετιστήρια γιορτή του σχολικού έτους 2012-2013 καθώς και υλικά για εκτυπώσεις
  • Έκφραση συμπαράστασης στους απεργούς καθηγητές κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

Στις 24 Νοεμβρίου 2013  θα πραγματοποιηθεί ημερίδα στο αμφιθέατρο του σχολείου με θέμα ΕΦΗΒΟΙ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ, ενώ ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθούν Workshops (βιωματικές δραστηριότητες) ομάδων μαθητών  με θέματα που αφορούν τον επαγγελματικό προσανατολισμό, τη διατροφή και το συναίσθημα. Περισσότερες πληροφορίες σε λίγες μέρες.